Despre dreptul de a lenevi în pat

Un lucru pentru care a trebuit să lupt toată viața a fost dreptul de a lenevi puțin în pat înainte să cobor din el și să încep ziua. Să mai stau zece-douăzeci de minute cu ochii închiși, într-o toropeală plăcută, mai ațipind, mai trezindu-mă, înfășurată în îmbrățișarea plăpumii, simțind moliciunea saltelei sub mine, ba nu, ce tot zic eu aici, înfundându-mă cu totul în saltea. Mi se pare că momentele astea sunt mai plăcute decât somnul chiar, pentru că atunci când dormi habar n-ai de nimic, în timp ce pe astea le savurezi.

Ei, pentru dreptul ăsta mărunt a trebuit să mă lupt toată viața mea. Ca și cum această mică și nevinovată plăcere ar fi ceva periculos, ca fumatul sau alcoolismul, toată lumea din jur încearcă zelos să o combată. De la părinții mei obișnuiți cu trezitul de la cinci ca să prindă autobuzul care-i ducea la fabrică și până la unii dintre partenerii mei de mai târziu, care nu păreau să suporte ideea că ei s-au dat jos din pat și eu nu.

sursa imaginii: memeblender.com

sursa imaginii: memeblender.com

Da, sunt în pat și am chef să rămân acolo încă un sfert de oră. Dacă tu tot nu mai ai stare, pune tu de cafea, mersi anticipat. Păi da, dar tu tot nu mai adormi. Da, așa-i, dar tocmai asta-i ideea! Hai, mă, ce te superi…

Zău, singurele care mă înțeleg sunt pisicile mele!*

Și, sincer, mi se pare nedrept să mi se spună că sunt leneșă sau puturoasă numai pentru că nu sar din pat odată cu cocoșii (care cântă, prima oară, pe la trei noaptea). Sau la prima geană de zi. Sau când sună alarma prima dată. Mai ales că timpul meu de lenevit este calculat în așa fel încât să nu întârzii dacă am de ajuns pe undeva (ceea ce în ultima vreme nici nu se prea pune problema, eu fiind traducător și lucrând de acasă). Dacă ai fost crescut de o sclavă robotitoare, care a muncit toată viața de n-ar ști să spună când a trecut, dacă ești tu însuți/însăți un/o asemenea sclavă, dacă ai copii de trimis la școală sau jobul îți cere să te trezești de dimineață sau dacă ești de la natură o persoană matinală, nu înseamnă că și eu trebuie să fiu la fel. Ce-i atât de complicat?! Important e că atunci când mă dau jos din pat muncesc de-mi rup spatele, că țin curățenie prin casă deși nu-mi place s-o fac (numai că mizeria îmi displace mai tare), că îmi fac timp să gătesc și că spălatul vaselor, cumva, mereu ajunge să fie mai mult treaba mea și cred că puse în balanță cu alea douăzeci de minute de lenevit în pat dimineața astea nu mă fac o puturoasă. La fel cum nici faptul că munca fizică nu e ocupația mea favorită nu mă face o puturoasă (atâta timp cât totuși o fac).

Și voi, ăștia atât de zoriți să-l despărțiți pe om de patul său, ați încercat idila asta matinală cu el? Măcar în week-end? Știți ce pierdeți? Căldura aia plăcută? Senzația aia când te întinzi cât ești de lung și după aia te potrivești mai bine pe saltea? Ziua care stă suspendată deasupra voastră, așteptând să înceapă, dar nu încă? Ia încercați și mai vorbim pe urmă. Și, în general, fiți toleranți cu micile plăceri ale altora, chiar dacă voi nu le împărtășiți.

Și cu asta v-am lăsat. Să vă fie trezirea dulce și patul moale!

*Ceea ce înseamnă că sunt un caz norocos. Mâța soră-mii îi dă deșteptarea de la cinci mușcând-o de picioare.

Tag-uri:, , , ,

2 gânduri despre „Despre dreptul de a lenevi în pat

  1. BadDragon 14 Aprilie 2016 la 6:23 pm Reply

    Iti impartasesc pasiunea pentru 20-30 de minute ramas in pat dupa trezire. Din fericire eu sint oleaca mai norocos si, daca nu e nimic urgent, nu ma opreste nimeni de la a ma bucura de ele. Da’ stiu cum e. Maica-mea, odata trezita ea, incepe sa trinteasca usi, farfurii, chestii prin casa. Nu-ti mai auzi nici gindurile, d-apai sa mai motai. Inca mai am o problema cu diminetile petrecute la ai mei.

    • dreamingjewel 16 Aprilie 2016 la 9:26 am Reply

      Ai mei dimpotrivă, calcă pe vârfuri ca să nu trezească balaurul adormit, dar odată ce balaurul iese din bârlog în căutare de cafea încasează o ploaie de miștouri. Sau măcar niște priviri semnificative. 🙂

Lasă un răspuns

